De laatste loodjes.....we zijn er bijna.

zaterdag 24 augustus

In Boulogne sur Mer hadden we een prima plek gevonden. Het was er al niet meer zo druk als in het hoog seizoen. We hadden nog genoeg voorraad dus hebben aan boord gegeten. Omdat we vanwege het tij weer vroeg moesten vertrekken zijn we niet meer de stad in gegaan.

Haven van Boulogne bij vertrek in het ochtendgloren.

Op zondag 25 augustus bij het ochtendschemer om 6:30 vertrokken. Buiten bleek dat we de stroming goed mee hadden en we schoten al motorzeilend lekker op. Het doel was Duinkerken maar het bleek dat we nog wel 15 mijl door konden varen naar Nieuwpoort. De motor kon zelfs uit en we zijn met een heerlijk zonnetje naar Nieuwpoort gezeild. Vanwege het mooie weer was het daar ontzettend druk met zeilboten en een zeilwedstrijd die er die dag gevaren werd.
Dus in optocht door het kanaaltje naar de Jachtclub Nieuwpoort. Helaas beantwoordde de havenmeester onze marifoonoproep niet en daarom zijn we maar direct naar de receptiesteiger gevaren. Daar vonden we ook de havenmeester en kregen van hem alsnog een plek toegewezen.
Vanuit de kuip konden we tijdens het ankerbiertje en het avondeten goed zien hoeveel jachteigenaren die mooie dag hadden aangegrepen om eens lekker te gaan varen. Het bleef tot 8 uur 's avonds druk in het kanaaltje naar de 3 jachthavens die Nieuwpoort rijk is.

Het laatste gastenvlaggetje, Belgie,  voor deze trip.

In colonne naar de havens van Nieuwpoort.

Heerlijk rustig plekje met een mooi uitzicht bij RYCN
Dit boek hebben we ook weer uit.

Maandag 26 augustus hoefden we pas om half 10 te vertrekken om stroom mee te hebben. Het was weer heerlijk weer. Eerst hebben we nog maar eens de dieseltank volgegooid daar het er erg eenvoudig tanken was omdat de dieselpomp op de steiger stond.
Ons reisdoel voor die dag was Cadzand. Dat is een vrij nieuwe haven die in 2017 opgestart is. Die wilden we zelf graag een keer zien.

Onderweg 's ochtends was het motorzeilen en 's middags kon de motor uit en werd het lekker rustig zeilen met een zeebriesje. Zo vinden we zeilen wel heel erg fijn😀.
Aangekomen in de haven van Cadzand werden we vriendelijk ontvangen door de havenmeester en kregen we gelijk een plek aangewezen.
Cadzand is een heel erg leuke en mooie haven met fantastisch goede voorzieningen. Het dorp en het strand is een aanrader! Het is erg prettig dat je vanuit de haven zo het prachtige strand op kunt lopen.
's Avonds nog naar de zonsondergang op het strand gekeken.

Een mooie zonsondergang op het strand van Cadzand

Bijzondere mensen bij de haven van Cadzand.